BudgetPhone

eerste hulp

ik kan niet bellen of gebeld worden

1. test of je telefoon online is, ga naar Mijn Account, doorschakelen. niet online?

2. test je internetverbinding op www.speedtest.net internetverbinding ok?

3. bel ons vanaf een andere verbinding op 010-3115000 (lokaal tarief), stuur een email naar info@budgetphone.nl of stel een vraag in het chatvenster rechtsonder.

  • ik heb een vraag over nummerportering

    hoe kan ik mijn nummer meenemen naar budgetphone?

    wij regelen de overstap op de gekozen datum. 

    1. bestel een nummerportering in de webwinkel  (€ 10 per nummer), je hebt een nummerportering nodig per nummer, dat je wil meenemen. 

    2. budgetphone vraagt de nummerportering aan bij je huidige provider.

    3. van de aanvraag ontvang je een bevestiging per mail, van de goedkeuring ontvang je bevestiging per post.

    4. je kan nu je bestaande contract opzeggen bij je provider.

     

    kan ik een of meerdere nummers meenemen uit een  ISDN aansluiting?

    ja, vraag nummerportering aan voor de nummers die je wil meenemen, de rest komt te vervallen.

     

    kan ik een of meerdere nummers uit een nummerreeks porteren?

    ja, vraag portering aan voor de nummers die je wilt meenemen, en geeft als opmerking bij de aanvraag dat de rest van de nummers uit het nummer blok komen te vervallen.
    Nummerblokken porteren kost 295 ex. btw. Je hoeft alleen de te gebruiken nummers te activeren met een abonnement bij budgetphone.

  • ik heb een vraag over het gebruik 

    hoe stel ik mijn account in?

    als je een budgetphone starterspakket hebt, hoef je niets te doen.  als je voip met een gewone telefoon wilt gebruiken heb je een adapter nodig en anders een ip-telefoon. 

    gebruik je eigen hardware of een softphone zoals zoiper?
    De instellingen voor je budgetphone account zijn:

     

    voorbeeld:
    username: 31717110383
    password: abcd1234
    domain: sip1.budgetphone.nl
    register with domain: yes
    outbound proxy: sip1.budgetphone.nl

     

     

    kan ik mijn telefoonnummer gebruiken in meer dan een telefoon?

    ja, bijvoorbeeld kan je een voip gigaset gebruiken met meerdere handsets.

     

    je kan het telefoonnummer zelfs in meerdere adapters gebruiken. Als iemand belt, zal de telefoon overgaan op iedere ip-telefoon, adapter of softphone waarop het nummer is ingesteld, zelfs in het buitenland. Het toestel dat u het eerste opneemt, ontvangt het gesprek. uitzondering hierop zijn de nummers van een network abonnement: die kan je maar in 1 toestel gebruiken, omdat anders de doorschakelingen en wachtrijen niet mee goed werken.

  • ik heb een vraag over mijn abonnement

    hoe kan ik mijn prepaid saldo zien en opwaarderen?

    log in en klik op de rode knop opladen achter je telefoonnummer. het saldo wordt getoond en je kan nu opwaarderen met IDeal.
    of bel 444 vanaf het voip nummer
     

    als ik nu een order plaats, hoe lang duurt het voordat ik kan bellen?

    gewoonlijk 1 of 2 dagen, afhankelijk van je bestelling.

     

    wat is de opzegtermijn voor mijn budgetphone abonnement?

    je kan opzeggen per de eerste van de volgende maand. we hebben geen jaar- of tweejaarscontracten.

     

    hoe kan ik mijn budgetphone abonnement opzeggen?

    Opzeggen van een abonnement gaat zo:
    1. log in op portal.budgetphone.nl
    2. klik onder mijn telefoonnummers bij het nummer dat je wilt opzeggen op wijzigen
    3. opzeggen is nu de onderste optie
    4. je ontvangt een bevestiging per mail. Hierin staat ook wanneer je je laatste factuur ontvangt.
    Let op: je moet ieder nummer apart opzeggen.

     

    kan mijn nummer in de gids worden vermeld?

    ja, log in en kies 'telefoongids' . wij regelen de inschrijving. 

  • Ik heb een vraag over mijn factuur

    ik mis een factuur?

    log in en download je factuur of print hem uit

     

    ik heb een free abonnement en toch zijn er gesprekken in rekening gebracht?

    het free abonnement dekt alle gesprekken binnen de fair use policy van 500 minuten naar mobiele nummers in Nederland en 1500 minuten naar vaste nummers in Europa (2000 voor de business abonnementen). betaalnummers moet je apart betalen.

     

    ik heb een prepaid abonnement, hoe wordt dat afgerekend?

    je betaalt maandelijks € 1,25 via automatische incasso van je beltegoed.

     

    ik heb een postpaid abonnement, hoe wordt dat afgerekend?

    we incasseren je abonnement en eventuele belkosten rond de 5e van de maand van je bankrekening via automatische incasso.

     

    wat gebeurt er als ik mijn rekening niet op tijd betaal?

    als je niet betaalt na het ontvangen van een herinnering, wordt je nummer tijdelijk geblokkeerd. Als je budgetphone uno hebt, kan je een oplading doen, het deblokkeren kost € 2.50. 

     

    ik heb een andere vraag over mijn factuur?

    stuur een email naar facturen@budgetphone.nl

  • Ik heb een vraag over voicemail

    voor network

    Je ontvangt je voicemailberichten als bestand per email.

    1. Ga in de portal naar network
    2. Kies helemaal rechts op het gewenste nummer.
    3. Klik op Openen om het emailadres in te stellen.

     

    Je kan per toestel een voicemailboodschap inspreken.

    1. Bel 555 vanaf het bewuste toestel.
    2. Kies optie 0 en dan optie 4.

    Om buiten kantooruren een aangepaste boodschap te laten horen, ga naar buiten kantooruren en spreek een welkomstboodschap in.

     

    voor alle andere abonnementen

    Je ontvangt je voicemailberichten als bestand per email. In de portal vind je bij "Voicemail en doorsturen" je voicemail instellingen en je pincode.

     

    Instellen en beluisteren via de telefoon gaat zo:

    1. Bel 555 (vanaf de telefoon met je budgetphone telefoonnummer) of 020-7173777 (vanaf iedere andere telefoon).
    2. Je telefoonnummer (voorbeeld 071711xxxx) is je mailboxnummer.

    Hier kan je je berichten afluisteren en een eigen boodschap inspreken.

     

    Niets ontvangen? Check in je portal je emailadres. Het kan ook zijn dat je spamfilter de emails met voicemail tegenhoudt.

  • Ik heb een vraag over doorschakelen

    voor network

    1. ga naar portal/network
    2. open rechts je profiel en vul je mobiele nummer in.
    3. zet je status op doorsturen.

     

    als je stap 1 en 2 gedaan hebt kan je voortaan ook doorschakelen naar mobiel door je status in de budgetphone app te zetten op doorsturen.

     

    Doorschakelen via de app naar een ander nummer werkt zo:
    - zet je status op online.
    - vul het nummer in
    - klik ok.

     

    Vervolgens weer doorschakelen naar je mobiel gaat zo:
    - zet je status op online.
    - klik op mobile
    - klik ok.

     

    Je verandert je status dus steeds naar online voor je je doorschakeling verandert.

     

    voor alle andere abonnementen

    1. ga naar portal/voicemail en doorsturen.
    2. vul bij doorsturen naar telefoonnummer je mobiele nummer in bij altijd doorsturen.

     

    Let op: zorg dat je telefoon anonieme gesprekken accepteert.

    Anders gaat bij anonieme gesprekken je telefoon niet over.

  • Ik heb een vraag over bereikbaar zijn.

     

    Heb je een network abonnement en heb je gekozen voor "mijn kantoor is tijdens officiële feestdagen gesloten"?

     

    Dan ben je gesloten op officiële feestdagen als bijvoorbeeld Goede Vrijdag.

     

    Toch bereikbaar zijn?

    1. Ga in je portal naar "network", "openingstijden per nummer".
    2. Kies het hoofdnummer.
    3. Klik op de "+" naast "vak".
    4. Je bent nu open op vakantiedagen.

     

    Open zijn op zondag? Klik op dezelfde pagina op de "+" naast "zon".

  • Werk verstandig vanaf huis - ook met je bedrijfsnummer

    Overwegen jullie om vanaf huis te werken vanwege het Corona-virus? Dat is heel makkelijk in te richten voor je bedrijfstelefonie.

    We hebben een aantal tips op een rij gezet klik https://mailchi.mp/budgetphone.nl/werk-vanaf-huis-ook-met-je-bedrijfsnummer

     

  • Ik heb een vraag over forwarden naar een andere sip provider.

    Bij budgetphone kan je je telefoonverkeer forwarden in de portal bij voicemail en doorsturen. In het blokje doorsturen naar telefoonnummer vul je dan het telefoonnummer waar je gesprekken heen moeten (niet voor network).

     

    Je kan de gesprekken ook direct via het internet doorsturen, door een sipadres in te vullen in plaats van een telefoonnummer. Zo'n sipadres ziet er ongeveer zo uit: sip:nummer@domein.nl.

     

    Let op: budgetphone staat het gebruik van sipadressen toe, maar heel veel providers doen dat niet! Forwarden naar sipadressen werkt alleen als beide kanten het toestaan. Budgetphone levert geen support op deze dienst.

     

  • Ik heb een vraag over het aantal network abonnementen

    Dit is wat we aanbevelen:

    - je eerste abonnement is een free network abonnement

    - je andere abonnementen zijn basic network abonnementen

    - je hebt evenveel abonnementen als telefoons

    - je hebt evenveel telefoons als werkplekken

     

    Als dezelfde persoon in twee ruimtes werkt, dan kan je een abonnement ook tweemaal gebruiken in 2 telefoons.

    Die telefoons gaan dan tegelijkertijd over als ze gebeld worden, en kunnen niet onderling doorverbinden.

     

    Bij een gigaset doe je dit door twee of meer handsets toe te wijzen aan dezelfde verbinding op de pagina Nummer toewijzen.

  • Ik heb een vraag over een nummer dat ik niet kan niet bereiken.

    Is er een nummer dat je niet kan bereiken? Dit kan er aan de hand zijn:

    1. het nummer is onbereikbaar, bijvoorbeeld omdat de telefoon offline is; het is dan ook niet vanaf mobiel of via andere providers bereikbaar.
    2. het nummer wijst het gesprek af omdat je anoniem belt of omdat specifiek jouw nummer geblokkeerd is door de ontvanger.
    3. je belt een verkeerd nummer, bijvoorbeeld een cijfer te weinig.
    4. je belt een moeilijk bereikbaar buitenlands nummer.  Laat het ons weten; soms kunnen we door een technische aanpassing toch zorgen dat je het nummer kan bereiken.
  • ik heb een vraag over abonnee worden

     

    Plaats allereerst een bestelling in onze webwinkel.
    Om klant te worden bij budgetphone ontvang je vervolgens 2 mailtjes.
     
    Mail 1: Identificatie via IDIN
    Ook voor bedrijven: log via de link in de mail in op je prive bankrekening. We zijn wettelijk verplicht vast te stellen wie je bent en hiermee voldoen we aan die verplichting. We ontvangen uitsluitend gegevens over je persoon, en niet over je bankrekening.
    Mail 2: Abonnementsmachtiging.
    Bedrijven loggen in op hun zakelijke rekening, consumenten (wederom) op hun priverekening. Hiermee geef je ons een machtiging om de abonnementskosten maandelijks van je rekening af te schrijven. De machtiging wordt straks bewaard door je bank. 
     
    Wat geldt er verder nog
    Voor bedrijven:
    • de persoon die zich identificeert komt als bestuurder, gemachtigde of eigenaar voor op het KVK-uittreksel.
    • de bankrekening staat op naam van het bedrijf dat het abonnement afsluit.
    Voor consumenten:
    • de bankrekening staat (mede) op naam van degeen die het abonnement afsluit.

Niet geholpen?

Op onze helpdesk vind je experts, die je snel uit de brand kunnen helpen.

  • bel ons 010-3115000 (lokaal tarief) maandag tot en met vrijdag van 9.00-17.00 uur
  • begin een chatsessie rechtsonder in het scherm 
  • stuur een email naar info@budgetphone.nl